Hoe helpen wij u?

Hoe helpen wij u?

Als u een (dreigend) juridisch probleem heeft, meld dit zo snel mogelijk bij ons. Voordat u een zaak bij ons meldt is het belangrijk dat:

  • u een rechtsbijstandverzekering heeft van Anker Rechtsbijstand;
  • uw rechtsbijstandverzekering is ingegaan voordat het juridisch probleem begon.

1. Hoe kunt u een zaak melden?

Door vroegtijdig advies in te winnen voorkomt u dat onenigheden uitgroeien tot juridische conflicten. Meld uw zaak online of neem telefonisch contact op met onze medewerkers van Intake & Advies op telefoonnummer 050  520 97 95. Bent u verzekerd via Intrasurance/VerzekerUzelf? Dan kunt u uw zaak aanmelden via uw eigen online omgeving op VerzekerUzelf.nl.

Als uw melding is ontvangen, beoordeelt een medewerker van Intake & Advies of uw juridisch probleem onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering valt. Een medewerker van Intake & Advies neemt uiterlijk binnen drie werkdagen contact met u op om uw melding te bespreken.

Valt uw zaak niet onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering? Dan ontvangt u binnen vijf werkdagen een schriftelijke motivatie van ons waarom uw juridisch probleem niet onder de dekking valt. Wij nemen uw zaak dan niet in behandeling, maar adviseren u indien mogelijk wel over de stappen die u kunt nemen.

2. Behandeling van uw zaak

Valt uw zaak onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering dan wordt uw zaak in behandeling genomen door een jurist of een gespecialiseerd juridisch medewerker. U krijgt uw eigen juridisch specialist toegewezen en ontvangt zijn contactgegevens. De juridisch specialist neemt binnen drie werkdagen contact met u op. Uw persoonlijke juridisch specialist beoordeelt welke juridische mogelijkheden er zijn en bespreekt met u het plan van aanpak. Ook wordt met u besproken hoe de communicatie plaatsvindt en binnen welke termijn u antwoord mag verwachten op eventuele vragen.

3. Afronding van uw zaak

Als uw dossier gesloten is, ontvangt u via een e-mailbericht een uitnodiging voor een klanttevredenheidsonderzoek. Anker Rechtsbijstand werkt continu aan het verbeteren van haar dienstverlening en wil graag van u weten wat goed ging en wat beter kan.

De dossierstukken worden na sluiting van het dossier zeven jaar bewaard.

Contact Anker Rechtsbijstand

© Anker Rechtsbijstand 2018